November 15-4 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Rob Pasqua - WaarBenJij.nu November 15-4 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Rob Pasqua - WaarBenJij.nu

November 15-4

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 November 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Weinig mensen praten hier over politiek, tenminste dat denk ik. Misschien juist wel maar versta ik ze gewoon niet, want mijn talenknobbel laat me nu vreselijk in de steek. M.a.w. ik kan geen pindakaas maken van de taal. Ik denk dat ze te druk zijn met overleven om zich in politiek te verdiepen.

Het huis tegenover mij werd 1 1/2 mnd geleden betrokken door een man die aktief is in de politiek en hoopt gekozen te worden tot vice-resident van deze wijk. Zoiets als loco burgemeester bij ons maar dan van een wijk met 1.000.000 inwoners! Hij heeft een huis in de stad maar dat is te klein om mensen te ontvangen en te vergaderen met z'n staf bestaande uit 8 man die iedere dag al vroeg op de stoep staan. Waarom is mij een raadsel want dikwijls zitten ze rustig tot 10 uur op de veranda koffie/thee te drinken voor dat ze op stap gaan, komen rond enen terug, eten samen en daarna met z'n allen naar binnen voor de siesta.
Verschijnen dan weer een voor een op de veranda, direkt druk met hun mobiel onderwijl weer thee/koffie drinkend en rokend als schoorstenen, een vrolijke boel. Opeens is het dan weer etenstijd. Soms gaan ze direkt na het eten de boer op maar meestal rond 22.00 en komen dikwijls na 01.00 pas terug. Nog wat oh'en en dan vertrekken ze om de volgende dag weer vroeg present te zijn.
Het huis heeft 4 sl.kamers en 3 badkamers en in eerste instantie woonde hij daar alleen met z'n chauffeur maar sinds kort ook met zijn vrouw en 2 kleintjes, dan ziet hij ze tenminste iedere dag zegt ie. Ook het kindermeisje annex housekeeper die getrouwd is met z'n chauffeur woont er nu. De verkiezingen vinden plaats op 09/12 en overal hangen banners en worden bijeenkomsten gehouden waar eten wordt uitgedeeld, dan is de opkomst meestal wel redelijk.
Ik ben er nog niet achter wat zijn programma is en misschien zie ik het verkeerd maar ik denk dat de mensen wel zullen gaan stemmen en uit gewoonte dezelfde partij als de vorige keer zullen steunen. Dat deden wij vroeger ook, stem maar op de zelfde partij als je ouders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Yogyakarta

Ik ga naar Yogyakarta.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2016

In Holland

18 December 2015

BaliDecember 2015

16 November 2015

November 15-6

16 November 2015

November 15-5

16 November 2015

November 15-4
Rob

Actief sinds 30 Juli 2015
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 5145

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 17 Maart 2016

Yogyakarta

Landen bezocht: