November 15-2 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Rob Pasqua - WaarBenJij.nu November 15-2 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Rob Pasqua - WaarBenJij.nu

November 15-2

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 November 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag weer een aardschokje geweest, althans volgens de bevolking. Ik heb er niets van gemerkt en de mensen zijn er duidelijk aan gewend, ze leven in een land vol aktieve vulkanen en boven schuivende aardplaten. Ze halen hun schouders even open gaan dan onverstoorbaar verder waar ze mee bezig zijn. Heerlijk wel zo'n instelling.

Het valt mij op dat er hier geen honden zijn. Het verhaal dat "onze" trouwe viervoeters hier nog steeds op allerlei manieren hun weg naar de keuken vinden en uiteindelijk op het bordje van de consument belanden blijkt op waarheid te berusten. Ik weet niet of het legaal is, dat kon of wilde men mij niet vertellen maar na een artikel in de krant ben ik overtuigd.
In het desbetreffende artikel worden de autoriteiten op Bali er door de Overheid in Jakarta openlijk van beschuldigd dat zij honden voor consumptie naar Java exporteren ondanks het feit dat er daar hondsdolheid heerst. Uiteraard ontkent Bali in alle toonaarden dat besmet vlees wordt geexporteerd maar hondsdolheid schijnt wel de reden te zijn waarom het daar niet meer op het menu staat. Ook hier staat het niet op de kaart maar ik heb mij laten vertellen dat het desgevraagd wel verkrijgbaar is. Het wordt ook door niemand ontkent, opeens niet meer zulke aardige mensen hier.